Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, April 25, 2021

Mengapa dan kenapa

Saya memasuki kawasan perkampungan melayu yg tak pernah saya jejaki.
Dari jalan besar agak jauh juga ni.
Saya ke sini untuk cari rumah seorang kenalan.
Memandu dgn hati2 kerana jalan nya sempit dan tak muat untuk berselisih. Bahu jalan pun sempit.
Tiba tiba terpandang benda ni .
Perkuburan lama.
Kiri kanan jalan.
Macam jirat cina atau mungkin juga peninggalan zaman jepun.
Maklum lah di Sabak ni lah tempat mendaratnya Jepun di waktu perang dunia kedua dulu.
Kuburan ni betul2 terletak ditepi rumah2 kampung.
Bukan banyak pun, dalam 10 kuburan adalah.
Macam tak kena saja lokasi nya.
Penduduk kampung 100% melayu.
Tup tup ada pulak kuburan2 lama ni.
Heran jugak, selama ni tak ada ke siapa2 buat kajian
Macam mana kubur2 tu boleh ada di situ.
Apa sejarah nya..
Kubur terbiar ni macam dah tak dihiraukan langsung.
Budak2 jadikan tempat bermain
Bagi orang asing macam saya pemandangan ini agak pelik.
Tak apa lah, jangan usik, biarkan saja di situ.
Tapi kan kalau malam hari tanpa lampu jalan,
menakutkan wei!

 

1 comment:

Litah L said...

kalau malam seram jugak kann

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...