Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, April 3, 2021

Otak tak masuk air hari ni.

 Kalau ikutkan hati, tak leh buat kerja apa dah. Menangis saja duk kenangkan nasib diri. Sampai bila nak macam tu? Hilang segala nikmat yg kecik2, tenggelam dek duk fikir pasal duka lara. Malas laaa Penat layan hati nih. Baik saya buat2 tak kisah, tak apa apa...Fokus pada benda yang menggembirakan  saya saja.

Hari ni semoga hadir nya lebih kebahagiaan buat saya. InsyaAllah byk benda yang masih boleh menggembirakan saya. Syukur itu hadir bila hati redha.

Apa yang membahagiakan saya hari ni? Ni.....

- Syukur gelang pink yang KKM pakaikan pada Bella dah boleh dilucutkan hari ni. Bebas lah kami semua dari ketakutan.

- Hari ni nak shopping pakaian raya anak cucu. Lama dah tak ke pusat membeli belah..Mesti best ni..Nak makan2 sekali.

-  Ada kawan2 nak datang rumah...jeng jeng jenggg...kalau mereka datang mestilah bawa mcm2 cerita, mcm2 hal, terhibur dgn gelagat mereka. Selalunya macam tu lah.

Tiga saja ke bahagia untuk hari ni? Cukup la tu. Mujur masih ada tiga lagi yg masuk senarai. Buatnya tak ada bahagia langsung tak ke mereput dgn tangisan hari2...

Bab kesedihan di hati kita letak tepi dulu.

Bab menangis merintih meroyan dan melalak KIV dulu.

Bab nyala di hati, rasa membara di bibir, mau saja dibakar orang tu dgn kata2, kita padamkan dulu.

Forget it Hani, just forget it.

Saya tau, marah dan sedih itu akan menambahkan kedut di wajah tua ini.

Jangan begitu, rosak sisa2 manis yg ada.( perasan la pulak..haish!)

Jadinya.....

Salam subuh dan selamat pagi dunia....

Semoga kita semua diberkati Allah hari ni.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...