Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, June 5, 2018

Bersahur dgn airmata.

Patah sayap bertongkat dagu
Jentayu
Aku lah jentayu itu
Jentayu tua
Jentayu yg patah segala anggota
Jentayu yg sudah penat memujuk rasa
Jentayu yg gagal mencari bahagia
Jentayu ini,
Mahu pulang.
Mau pusing ke belakang dan undur..
Mau kembali menetap dalam rahim ibu
Mak, jangan lahirkan aku
Dunia ini terlalu melukakan ku
Aku sentiasa takut di sini.
Bawalah aku pulang ke dunia angan2
Tidur kan aku
Dunia mimpi lebih indah sebenarnya.
Tersedar dari pertengahan mimpi dan terasa
seperti tidak adilnya realiti ini.
Maaf, pagi2 buta Jentayu merapu.
Sahur dulu lah,
Sumbat makanan ke kerongkong yg masih merantai selera.
Bukan makan tapi paksa telan.
Huhuhuhuhuuuu.....!

Wahai jentayu yg sudah penat terbang.
Diam lah kau di penjuru duka itu
Banyakkan lah berzikir
Sujud lah ke bumi kerana langit mendengar rintihan mu.
Pohon lah....pinta lah...
Tuhan ada.




2 comments:

Anonymous said...

Assalam, semoga Puan kuat & Tabah.

Warisan Petani said...

Jentayu
patah sayap bertongkat paruh
patah parug bertongkat dagu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...