Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, June 4, 2018

Pertama kali keluar semenjak dia tiada.

Sepatutnya saya tak keluar rumah.
Sepatutnya saya berkabung.
Saya dalam edah, masih baru sgt lagi.
Tapi dah terpaksa.
Niat saya baik.
Urus soal bayaran kereta2 tu
Saya ke bank, ke tabung haji jugak.
Draw duit, byk nak guna duit sehari dua ni.
Dah selesai urusan, saya balik rumah.
Tiba didepan pagar dan bila lihat ke dalam kawasan rumah,
rasa terjerut leher dgn tangisan.
Rumah ini dan penghuni nya...
Segala yg ada didalam nya..
Semuanya dah jadi tanggung jawap saya.
Macam mana kalau paip bocor?
Macam mana kalau aircon tak sejuk?
Macam mana kalau sliding door ketat?
1000 macam mana.
Di bahu ini lah segalanya akan berpaut.
Allah hu...
Saya tekan remote pagar
Pintu pagar terbuka perlahan dan
saya masuk kedalam mulut naga.
Ya, itu yg saya rasa, masuk kedalam daerah duka lara.
Seperti mau undur keluar dan lari.
Takut sangat2 untuk teruskan kehidupan.
Tapi saya harus hadapi kenyataan.
Cuba tabah selagi boleh.
InsyaAllah boleh.

2 comments:

Kakcik Seroja said...

AllahuAkbar...

Dugaan ILahi buat Kak Hani. Setiap orang ada dugaan masing-masing.

Ya...Kak Hani wanita kuat walaupun dalam keadaan akak rasa bagai terpaksa.

Innalillahhiwainnailaihirojiun.

PeRdU cINta said...

Sebak.InsyaAllah boleh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...