Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, June 3, 2018

Masih begini

Perancangan Tuhan
Ketentuan Tuhan
Redha saja lah.
Bukan mudah nak biasakan diri dengan rutin yg berlainan
Jadual hidup yg baru.
Kena belajar buat benda yg tak pernah buat
Kena tinggalkan setengah tugasan yg dah tidak lagi releven
Bukan berubah seratus peratus.
Ada yg kekal seperti dulu.
Mujurlah saya dari dulu sudah terbiasa buat sendiri byk perkara
Sudah lama saya galas byk perkara berkaitan anak anak.
Tugas mengurus keluarga tu dah di bahu saya sekia  lama.
Sekarang saya hanya teruskan saja.
Yang terasa hanya bila saya kehilangan penasihat.
Kehilangan kuasa melarang .
Apa pun yg saya buat sekarang saya kena timbang tara sendiri.
Harap2 saya waras untuk buat yg terbaik untuk anak2.
Bila di fikir fikir...
Saya hanya hidup untuk anak anak.
Untuk saya dah tak ada apa pun.
Segalanya dah tamat kecuali degup jantung.
Redha saja lah yang nasib saya tak sebaik nasib orang lain.
Redha.
Pesan berkali kali pada diri.
Sabar dan redha.

4 comments:

#JMBELOG said...

SEMOGA TERUS TABAH MENGHADAOI DUGAAN INI

SALAM RAMADHAN

Fnd Rocka said...

mov forward even it hurt

Warisan Petani said...

Hidup kita akan menjadi indah kalau kita sendiri mengindahkannya.

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

Allahu Akbar!
Puan tentu diuji kerana puan mampu.. Semoga ganjaran yg besar menanti puan di sana, Amiiinnn Ya Robb

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...