Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, June 2, 2018

Quran merah tak berusik.

Pagi pagi dah penat..
Hari ni hari menebas segala semak samun.
Cantas segala pokok yg tak perlu.
Terang benderang sekeliling rumah.
Puas.
Lega.
Otak tenteram.
Sekarang dah mandi dan nak tgok tv jap.
Lepas ni nak ngaji.
Ngaji dan nangis lagi dan lagi.
Tak tau kenapa, bila buka quran,
Bila mula bacaan..
Byk yg bermain dalam kepala.
Emosi berbaur sedih, marah, terkilan, kesal..
Kenapa awak tinggalkan saya ?
Saya nak kongsi hari tua dgn siapa lagi?
Sampai hati awakkkk....
Sampai hati awak tinggalkan saya mengaji sorang2.
Awak kata Ramadhan ni awak nak khatam lebih dulu dari saya.
Tapi awak sempat baca 2 juz saja.
Tengok quran awak kaku di penjuru meja.
Tanda muka surat bacaan terakhir awak tidak saya usik.
Takper lah, saya saja lah yg teruskan baca quran sorang2.
Nanti saya hadiahkan doa buat awak.
Semoga tenanglah di sana.
Maaf, sekali sekala otak jadi tak betul.
Astaqfirullahilazim...
Jom ngaji!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...