Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, August 6, 2019

Mujur

Mujur Ja tiba2 bleeding waktu nurse Mira masih bertugas.
Nurse Mira (jururawat peribadi Ja) sgt cekap.
Mujur Iffah ada temankan saya di ruang emergency,
good moral support, dan boleh hantar dan ambik saya dari hospital.
(Parking payah giler!)
Mujur Doktor yg merawat itu kenalan Ja.
Mujur bila team EnT buat endoscopy, tidak ada sebarang kecederaan dalaman.
Mujur bila doktor hampir putus asa mengenal punca bleeding tiba2 Ja bleeding lagi sekali.
Dapatlah doktor cepat2 cari punca dan dah disahkan puncanya.
Mujur cepat2 diberi jahitan pada luka2 yg agak severe on the spot, cepat selesai.
Mujur lepas jahit terus dapat discharge.
Mujur ambulance boleh hantar Ja pulang jam tu jugak tanpa early notice.
(Tq aneez ambulance)
Mujur Kimi dan Kakcho byk membantu selesaikan urusan.
Mujur keluarga  terdekat faham kenapa saya
 tak maklumkan pada mereka awal2 keadaan Ja.
(Bukan kritikal pun, tak nak nyusahkan mereka)
Mujur setelah balik ke rumah, setelah sgt2 penat di hospital,
Iffah dan siapkan dinner untuk semua.
Mujur Ja tido lena dan nampak selesa malam tadi jadinya
saya dapat rehat dan kumpul semula tenaga yg hilang.
Mujur, mujur, mujur....
'MUJUR' ada lah pertolongan dari Allah.
'MUJUR' bukan satu kebetulan tapi Itu lah perancangan dari Allah untuk tidak memayahkan urusan kami.
'MUJUR' Tuhan masih ambik peduli dan masih ada belas ihsan buat saya.
Alhamdullilah segalanya dah selesai dan hati saya bebas dari resah semalam.
Tadi  sewaktu saya melewati surah Ad dhuha, hati dan mata banjir.
Betul lah....Yakin begitu..


2 comments:

mokja said...

Banyak yg mujur kan..saya pun. Mujur tak melarat api dapur semalam. Kalau tidak tak tahulah apa yg terjadi. Mujur saya calm and steady hadapi kejadian tu. Kalau panik, tak tahulah...mcm kat cucu saya. Tak tahulah...

DonnaSha said...

Warmest and hugest hugs from far buat Tcer Hani.. <3 <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...