Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, August 14, 2019

Serik dah bantu orang mcm ni....

Orang ni..
Macam mana kita bantu pun,
Jangan lah mengharapkan mereka kenang budi kita.
Tak ingat nya...
Orang ni..
Macam mana kita buat baik pun.
Mereka tetap akan pentingkan diri sendiri.
Sanggup buat apa saja asal mereka dapat apa yg mereka nak.
Orang ni..
Kalau kita sentiasa permudahkan urusan mereka,
dipijak pijak nya kepala kita, dipergunakan kita.
Tau nak ambik kesempatan saja.
Sebab tu lah...
Lain kali kalau nak tolong orang ke, nak bantu ke..
Jangan lebih lebih, berpada pada..
Hati orang tak serupa hati kita.
Sekali dah dapat apa yg dia nak,
kita ditolak tepi seperti sampah.
Dia lupa dah kebaikan2 kita..
Dia tak hargai dah segala layanan baik kita
Dia tak rugi apa apa.
Kita?
Padan muka kita.


2 comments:

Abam Kie said...

susah kan bila berjumpa dgn org yg x tahu berterima kasih ni. harap puan bersabar ye...
done follow your blog.
www.zukidin.com

Warisan Petani said...

Jangan serik
Lupakan aje kebaikan kita kepadanya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...