Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, February 28, 2020

Garis kenangan.



Kita mulakan dgn satu titik pertemuan.
Dan kita cipta ribuan titik kenangan.
Mencantumkan titik2 itu menjadi satu garisan.
Garisan sebuah cerita.
Cerita kita.
Hanya kita berdua yang tahu segalanya.
Garisan cerita kita asal nya begitu membahagiakan.
Kita kongsi setiap rasa, setiap rindu dan setiap mimpi.
Sayang sekali,
Garis cerita kita tidak selalu licin dan lurus.
Di titik titik tertentu duri kehidupan mencakar hati.
Celaru emosi.
Kita temui perangkap buntu.
Pengorbanan demi pengorbanan meruntuhkan daya tahan.
Titik2 lemah membakar panjang nya garisan.
Melukakan.
Secepat itu titik mula kita bina,
Secepat itu juga bayangan titik akhir muncul tanpa rela.
Namun aku tidak pernah kesal.
Garisan cerita kita ini lah yang pernah membekalkan ku damai.
Garis ini lah yg menjadi talian hayat.Penyelamat.
Garis cerita kita ini adalah garis kenangan suka duka yg pendek.
Sewaktu gempa jiwa yg meruntuhkan segenap harapan bahagia,
ku temui semangat ku yg hilang dalam tenang redup mata mu.
Sungguh aku bahagia bersama mu walau sekejap cuma.
Masih ada cebisan2 dari garisan cerita kita yg menghiburkan lara ku.
Masih kekal bermukim di dalam hati saat2 indah bersama mu dulu.
Hari ini,
mimpi indah yg sementara itu masih ku biarkan bergantungan.
Tersidai dalam ruang hati yg paling kosong.
Biarkan ia di situ selamanya.
Aku tidak tahu bila sebenarnya hadir titik perpisahan yg menamatkan garisan itu.
Di saat ini aku masih mencari cari titik hitam itu.
Seperti tidak pernah ada kerana kadang2 aku merasa
Senyuman mu masih ada di sini....
Suara mu masih menyapa sepi ku..
Meski pun titik perpisahan menamatkan garisan cerita kita,
Kenangan bersama mu ku heret ke garisan kehidupan seterusnya.


1 comment:

Warisan Petani said...

Biarkan kenangan menjadi sejarah
teruskan sisa2 perjalanan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...