Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, February 12, 2020

Nasi lemak

Pagi pagi dah bersilat di dapur.
Masak nasi lemak.
Harum memenuhi segenap ruang.
Belum masuk waktu subuh lagi ni.
Terawal sedikit masak tak apa.
Nanti tak rushing mana nak solat mana nak goreng ayam.
Dah siap semua dah, dah terhidang pun.
Dapur dah kemas dan teratur semula.
Saya cukup pantang kalau lepas masak tinggal gitu aja.
Tu pasal la saya tak suka org lain ganggu dapur saya.
Ok, terpanjang pulak pasal aturan dan undang2 di negeri saya nih.
Sorry.
Berbalik pada nasi lemak saya tu.
Tak sama dgn nasi lemak orang lain.
Bukan kata lebih sedap pun, tidak macam tu.
Cuma anak negeri suka makan, nak yg homemade.
Dah terbiasa kot dgn taste dan air tangan saya.
Saya pula cukup suka tgok mereka makan bertambah tambah.
Ulang ulang selagi nasi masih ada.
Kadang masak nasi lagi sekali kalau masih ada baki sambal tumis atau lauk2.
Kadang tu terlebih nasi, kena la masak sambal dan lauk sekali lagi.
Pulak.
Pastu bila nak habis cerita nasi lemak?
Hadoiiiii........

Nasi lemak buah bidara..
Sayang selasih aku lurutkan..
Jgn buang mak, jgn buang sedara.
Hati yg kasih tak payah turutkan, tak berbaloi pun


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...