Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, February 6, 2020

Khas buat yg pernah dekat di hati

Teman ku..
Kita tidak lagi pernah bertemu muka.
Namun sekali sekala,
aku masih menyapa kamu,
bertanya khabar, mengusir rindu.
Tapi sapaan2 itu seperti angin lalu,
tidak berbekas di hati mu.
Kau pilih untuk beku kaku
dan aku memilih
untuk berbaik sangka.
Kau teruskanlah bahagia mu cara mu
dan aku dengan cara ku.

Kawan ku...
Sekali sekala terdetik di hati ini.
Ada bicara yg tertinggal kah....
Atau ada kepalsuan
yg tersembunyi buat ku

Sahabat ku...
Kau masih ku anggap kawan.
Dunia akhirat.
Tadi hujan...
Tapi telah reda..
Aku mencari cari pelangi..
Sudah tidak sudi datang rupanya.
Aku faham
dan menelan pahitnya
rasa terbuang.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...