Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, February 5, 2020

Kubur dah melambai dan rumah asyik tanya bila nak pergi.


Di sini ada suka duka seorang aku.
Menghabiskan sisa nyawa di sini
Menanti mati.
Waktu yang masih berbaki ku sukat kira.
Ada lagi kah masa untuk mengikis dosa silam?
Atau turun naik mentari hanya rutin yg biasa2.
Tidak ada penambah baikkan.
Masih di tahap kelmarin yg penuh jahil.
Tuhan,
Syukur Kau masih pemurah untuk terus
menyembunyikan aib aib ku yg bertiqmbun.
Aku lah seorang pendosa.
Dosa2 ku tersimpan rahsia antara aku dan Tuhan.
Alangkah malu nya aku bila aku ini,
hanya  yg baik2 kelihatan.
Sedangkan aku bayangkan,
Kalau lah setiap dosa dan aib itu berbau.
Tidak ada orang akan mendekati ku.
Haruman apa pun kasturi atau burberry,
Tak akan mampu nyahkan
Hapak busuk beban dosa yg aku galas.
Kita semua pun serupa agaknya.
Makluk2 pendosa.
Astaqfirullahilazim.
Namun ku yakin.
Pintu taubat masih menunggu untuk diketuk.
Tuhan, aku datang mengadap Mu..
Memohon keampunan dan redha Mu.
Aminnn....



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...