Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, July 13, 2020

Apa ada pada nama...




Nama saya berubah mengikut hubungan si pemanggil dengan saya.
Setiap panggilan merakam jarak hati mereka ke hati saya.
Pengiktirafan buat saya.
Nama dalam ic adalah nama anugerah dari org tua saya.
Celik mata di dunia ni itu lah gelaran 'offical' saya.
Terima kasih, nama itu mengesahkan yg saya orang islam yg punya keturunan.
Nama2 panggilan lain banyak..
Anak2 dan mereka yg saya anggap anak panggil saya 'mummy'.
Anak sedara panggil saya 'aunty', 'ciksu','ciknin' ( bergantung pada anak sedara belah mana)
Cucu sedara panggil 'toksu' atau 'toknin.'
Adik beradik dan sedara rapat panggil saya 'hani', 'nie' atau 'ning.'
Kawan2 lama dan baru panggil saya 'hani.'
Anak murid panggil saya 'ticer'
Yang kenal saya tapi tak rapat mana panggil saya 'cikgu nie' atau 'cikgu hani'
Pomen kereta, Tukang kebun dan Si pos laju panggil saya 'Kak' walau saya berkali kali duk bahasakan diri sebagai mokcik.
Si Amat yg tak berapa betul tu pun duk panggil 'Kak.'
Budak jual santan tu jer yg lekat kat lidah dia panggilan 'mokcik' buat saya.
Paling acap saya ni walau dah pencen masih di panggil 'cikgu'.
Selagi hidup lah, kalau dah mati saya akan dipanggil 'gemuloh cikgu hani.'
Hentam saja lah labu...
Jadinya...awak termasuk dalam golongan mana?
Panggil lah apa saja, setiap panggilan itu membahagiakan saya.
Salam sayang dari saya yang bernama pena 'debumelukut.'.


Hahahaha..
Statement akhir ni di panggil masuk lift tekan butang sendiri.


2 comments:

#JMBELOG said...

walau jua panggilan janji sweet kan...

Syazni Rahim said...

Betul aunty, saya pun sebenarnya banyak nama panggilan haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...