Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, July 12, 2020

Nak seribu daya

Tak nak sejuta dalih.
Begitu lah hidup ini.
Saya dah lalui situasi ni acap kali.
Dah masak dah dengan orang yg suka berdalih ni.
Manusia ni...
Kalau waktu dia terdesak, waktu dia perlukan kita,
Banyak lah akal nya...
Tak boleh cara ni guna cara tu
Tak jadi plan A, pakai plan B.
Tapi kalau dah dapat apa dia nak dan tak perlukan kita lagi...
Macam macam alasan dia bagi untuk menjauhkan diri dari kita.
Alasan buzy merupakan alasan yg paling acap diguna pakai.
Buzy buzy buzy..
Padahal buat2 buzy.
Kalau kita hubungi pun acap tak dapat dikesan.
Menyorok.
Macam lah kita ni makan orang.
Takut berlebih lebih.
Kita pun tau dan reti sangat.
Dah tak nak ada hubungan dengan kita tu tak yah la cipta alasan apa2.
Cakap terus terang kan senang.
Pinggan tak retak, nasi tak dingin .
Awak tak nak...
Saya lagi la tak hingin!
Menyesal kenal awak adalah.
Selalunya orang macam tu jenis orang yg kawan makan kawan.
Hanya buat baik dengan kita untuk kepentingan diri dia saja.
Bukan ikhlas jauh sekali jujur.
Otak penipu tuh.
Kena beringat ingat..
Saya pun dalam beringat kena juga.
Tertipu sbb selalunya mereka ni ibarat musang berbulu ayam
Sekali tengok macam malaikat, suci murni...
Pandai sorok jahat.
Serik rasanya.

Wei penipu, dah la tu..
Saya maafkan awak dan saya dah tak nak kenal awak dah.
Tak yah la susah2 nak lari, nak nyorok dlm lubang cacing.
Tak perlu bayar hutang budi ke, hutang duit ke, hutang nyawa ke..
Forget it.
Saya hanya doakan jgn la ada orang lain yg tertipu mcm saya.
Awak pun dah tua, tobat jer la.
Wei..
Awak faham tak ni?

1 comment:

Warisan Petani said...

Mudah2an dia berubah
Doakan dia nampak cahaya keinsafan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...