Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, July 2, 2020

Kura kura ku.

Masa saya beli dulu dia sebesar duit syiling 50 sen saja.
Beli 4 ekor, mati 3 tinggal 1 saja.
Kecik dulu warna hijau, sekarang ni cantik berkerawang cengkerang dia.


Ini kawan saya Nae yang bagi
Keturunan tak serupa
Yang ni hitam dan cengkerang dia lebih melengkung.
Tapi takper, boleh la dia berkawan jugak.
Tak lah kesepian duk sorang2 dlm kolam
Sekarang sejak besar ni saya x berani sangat dah nak pegang lama2.
Takut kena gigit, belum pernah tapi hati hati..
Kuku dia pun tajam amat.
Cucu saya hari tu sedang dia main, kura2 ni kais tangan dia..
Apalagi, di baling nya kura2 ni...
Nasib baik la kura2 kalau haiwan lain dah arwah dah.
Duk diam2 dalam kolam lah kura2 ku..
Tapi eh, nak tau jugak......
Sampai sebesar mana dia akan membesar ni...?
Kalau dah besar sangat nak buat apa?
Risau la pulak..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...