Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, December 5, 2010

Berehat rehat makan angin di sini..

Saya ke Bank tadi.
Dapat nombor 2107
Nombor yg terpampang kat screen tu 2087
Kerusi semua berpenghuni.
Yang berdiri pun ramai.
Di luar hujan lebat.
Bersusun kereta yg parking.
Yang sabar menanti tempat kosong pun banyak juga.
Saya tengok jam, ish..lambat lagi ke nih?
bukan saya sorang tengok jam.
Orang lain tengok jam juga..merungut secukup rasa.
Kaunter ada 5.
Satu kunter saja yang beroperasi untuk selesaikan urusan sewaktu dengan saya ni.
Orang sebelah saya bertanya kenapa hanya satu kaunter saja yang beroperasi..
Mana lah saya tau Cik Kak oi..
Kita tunggu saja lah..
Baru sejam Kak, belum sehari lagi.
Kita memang tak de kerja lain pun, itu buang masa kat bank ni.
Agaknya mereka nak kita relax, makan angin kat sini kot,
Sabar. Mesti sabar kerana sabar itu separuh dari iman.
Kalau awak rasa kura kura berjalan lambat,
awak belum cuba perkhidmatan bank ni lagi.
Sepatutnya harimau laju dan gagah..Aummm.
Tapi hari ni sejuk, harimau ngantuk.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...