Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, December 2, 2010

Nasib baik budak tu tak apa2..


Tu lahhh..
Dah tau jalan sibuk, hati hati lah.
Time budak sekolah keluar ni bahaya tau.
Tau lah awak tu berkereta mewah.
Tapi malang tak mengira siapa.
Cian budak yang bermotor tu.
Entah anak sapa, baru sudah menduduki kertas SPM.
Dia dah di jalan yang betul.
Tiba tiba kerata awak tu yang langgar motor dia.
Terjatuh dia..Rosak motor dia.
Luka jugak sikit..itu yang ketara.
Saya papah dia, bawa masuk ke bawah porch saya tu.
Dia terketar ketar..terkejut tak habis lagi.
Yer lah, saya pun ada anak, buat la situasi yang sama kena pada anak2 saya.
Kesian.
Jalan dah jem..mujur ada polis trafik berdekatan, cepat2 redakan keadaan.
Yang awak tu duk dalam kereta tak keluar2, tak ke rasa bersalah?
Aduhhh...
Bila polis hampiri baru awak turun yer..berjemput gitu.
Kelas betul lah awak ni.
Cuba lah mintak maaf kat budak tu..
Budak tu diam jer..tak maki awak pun.
Dengan sopan dia tanya awak kenapa langgar dia?
Soalan spontan budak yg confius..
Awak pun saya tengok takut jugak..
Sekurang kurangnya awak akur yg awak bersalah.
Itu saya puji..
Kereta awak tak rosak, maklum lah kereta dot dot dot
Anak awak ke dalam kereta tu?
Bertuah anak awak tak payah tunggang motor ke sekolah kan.
Agaknya kalau tumpangkan budak ni ke klinik boleh tak?
Takut kotor kereta yer?
Hmm...Tak tau nak cakap apa lagi lah.

(Tak pasal2 saya mendidih ni naper?)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...