Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, July 10, 2019

Amaran: Berjaga jaga

Rasa nak tergelak pulak
Habis seluruh jajahan takluk saya berjaga jaga.
Semua orang dalam mode 'AWAS!'
Siap plan A dan plan B
Kes apa?
Hahahaha...jap nak sambung gelak sekali lagi.
Hahahahahahahaaaa...!
Gini cerita nya...
Menantu saya preggy, dah sampai bulan,
 malah dah lebih due, overdue.
Kami semua ternanti nanti, sulung la katakann..
Mata duk perati dia saja...
Kot kot ada tanda2 sakit nak bersalin.
Marin tu lawak sungguh.
Anak saya bisik kat telinga saya.
"Mummy, I think my sister in law is hiding her tummy ache"
Meaning dia agak kakak ipar dia ada contractions la kot.
When I asked her, she told me that she is fine, just too tired to move around.
Memang la dia nampak mcm dah tak larat nak bergerak pun.
Si suami which is my son dah siap cuti tak gi kerja.
Saya perhati mak buyung tu diam diam.
Acap nampak keluar masuk tandas.
Nampak macam resah jer..
Well this is what we should do if she goes into labour.
Siap briefing kat semua anak negeri..
Atur tugas dan what to do and what not to do.
Anak saya yg belum mandi, cepat2 gi mandi, kot2 nak ke hospital jugak.
Ready dgn beg telekung dia, power bank dan keperluan jaga pesakit.
(Brg newborn dah lama masuk dalam bonet kereta.)
Anak yg duk jauh dah sibuk wassup, duk tanya perkembangan.
Excited giler.Happy. Nak dpt anak sedara baru.
Bunyi azan jer, semua berebut wudhuk, solat tak bertangguh.
Preparation utk up and away ....ready, siap siaga.
Saya pun risau gak, mana tau dah sampai masa kot.
Dah call sedara dtg tgok2kan rumah bila saya ke hospital.
Dah call overtime nurse dtg jaga anak saya yg sakit tu
Dah well prepared...
Tunggu.
Perhati
Dup dap dup dap....
Sekali mak buyung cakap....
Alah mummy dont rush...
Sakit perut salah makan jer ni...
Memulas dan tu pasal ulang alik ke toilet.
Laaaaaaa......
kita orang punya la ready nak angkut dia ke hospital
Frust jugak sbb ingatkan mlm nanti dah boleh tgok mata cucu baru.
Ok....penantian itu penyiksaan.
Wait.
Still waiting.
Semoga Tuhan permudahkan.....


1 comment:

Kakcik Seroja said...

Semoga Allah SWT permudahkan segalanya... Aamiin...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...