Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, July 30, 2019

Opss....lesen dah lama mati, padan la berbau..

Sejak dapat lesen memandu berpuluh tahun dulu,
saya dan kereta berpisah tiada
Memang sentiasa memandu.
Jadi drebar
Hulu hilir , kemana saja saya tak pernah susahkan orang lain.
Stering di tangan saya, suka hati saya nak memandu kemana
Nak laju ke perlahan ke tepuk dada tanya selera.
Memandu dlm bandar tu biasa lah.
Kalau memandu di kota raya, bandar besar atau ibu kota, saya main redah saja.
Sesat? Biasa.
Tak jumpa hala tuju? Pun acap macam tu.
Dulu mana ada waze ke, gps ke...
Ikut peta atau gerak hati saja
Seronok juga sesat ni
Dapat tengok kawasan, tau jalan baru.
Saya memandu di semua negeri di malaysia.
Sewaktu menetap di London pun saya memandu.
Di Ireland pun saya memandu.
Kalau lintas sempadan di Pekan Golok tu biasa la..
Ya, pernah disaman kerana melebihi had laju.
Acap sangat dah.
Tak serik serik.
Kalau memandu jarak jauh memang mengumpul saman.
But lately dah insaf, berhemah dah.
Saya selalu pesan kat anak2..
Bawa kereta hati hati jangan laju sangat.
Alert like me.
Focus like me.
Speeding? That, never drive like me!

Hahaha...Dont underestimate a woman behind the wheels.
Especially this grumphy old lady.

Pesanan buat JPJ.
Baru perasan lesen saya dah tamat tempuh..
Jap lagi nak gi renew.
Sib baik tak kena saman!
Ampunnnn.....


1 comment:

cikguzim said...

Nasib baik teringat ya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...