Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, January 14, 2021

Bila orang dah tak sudi...

 


Orang kata....

Kalau kita nak, kita ikhtiar beribu cara...

Kalau kita tak nak, kita cipta beribu alasan.

Betul

Tepat

Kelmarin sembang dengan awak.

Bila saya ajukan satu soalan, itu jawapan awak.

Terima kasih saja lah, tak perlu awak susah susah cipta banyak alasan.

Cukup saja lah awak terus terang saja.

Saya faham dan saya terima kenyataan.

Kalau awak mahu, awak akan berikhtiar.

Saya kenal sangat awak yg cukup bersemangat kalau nak kan apa apa.

Dah tak nak, macam tu lah, biasa lah tu...

Bila ingatkan balik saya tersenyum sendiri.

Saya ni dah tua dan sarat dengan pengalaman.

Kerana matang dan tidak mau nampak bodoh saya tidak menolak alasan2 awak.

Sekurang kurangnya tidak di depan awak.

Hanya mampu senyum.

Tapi ikhlas cakap, hati saya dah mula berbisik sesuatu.

Hati bercakap dengan otak yang sentiasa menangkan awak, sentiasa dulukan awak.

Hati berkata....

"Dah la, cukup la......."

Awak pernah dengar ayat ni tak?

- Awak buat saya rasa seperti saya ini hanya satu pilihan jadi kenapa perlu saya anggap awak satu keutamaan?

Fikir fikirkan lah....



1 comment:

Kakmim said...

Baik.. ini deep.. sy x boleh komen.. mungkin boleh dikaitkan dgn persepsi?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...