Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, January 24, 2021

Milik ku sepi ini.

 Di sini ada daerah paling sunyi

Paling sepi

Ku melangkah masuk dan

duka lara berebut rebut menyambut ku.

Di sini dingin rasa membekukan ketawa

 Di minda ulang siar cerita lama

Berkali kali, lagi dan lagi

Luka di hati tumpah semula.

Teman bicara hanya lah airmata.

Sedu menjadi teriak.

Teriak bertukar raung.

Diam lah, sabarlah jiwa yg terseksa.

Kita keluar saja dari sini.

Teraba raba dan tercari cari 

Mana pintu utk ku bebaskan diri dari sini?

Tak ku temui dan kunci terlucut dari jari.

Rupanya aku akan terperangkap di sini lebih lama.

Daerah sunyi ini

Daerah sepi ini

Daerah aku.

Dari luar aku mendengar suara 

Bertanya apa khabar ku...

Mau saja aku karang cerita duka yang panjang tapi

Cukup lah aku khabarkan..

Aku baik baik sahaja.

Redha.

1 comment:

Anonymous said...

Sedih..life memang mcm tu kekadang cikgu..kuatkan semangat tabahkan hati..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...