Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, October 9, 2021

Ada yang tak kena

Akhir akhir ni tekanan darah saya tak stabil.
Tak tau kenapa
Saya monitor bp saya hari2 semenjak bp saya tiba2 terlebih tinggi dari biasa.
149/100
Tak pernah2 sebelum ni jadi setinggi tu.
Bila saya catat, saya perhatikan ada turun naik.
Pagi ni cantik. 112/71.
Ada juga sekali sekala masih melebihi 130/80
Acap jugak la

Kalau buat pukul rata saya rasa bp saya dalam area 135/83.
Camna tu? Tinggi ke tu?
Takut la wei, tua2 ni mcm2 penyakit datang.
Dah la gula pun agak tinggi..
Prediabetic kata nya
Tapi sampai bila prediabetic?
Marin check guna glucometer fasting 7.0
What??
Tinggi tu...
Huhuhuhuhuhuhuuuuu...
Ada doktor yang sedang baca N3 ni tak?
Please what should I do....tolonggg

 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...