Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, December 23, 2013

Episod risau yg baru.

Panik.
Tiba tiba masa feeding tadi ada problem sikit.
Dah acap saya perhatikan,
setiap kali feeding dia macam tersedu sedu gitu.
kadang lama,kadang sekali dua jer.
Hari ni selepas saja feeding meleleh keluar susu dari mulut dia.
Back flow?
Kenapa?
selalu kalau backflow pun melalui tube PEG tuh.
Tak pernah2 lagi macam ni.
Dia tak batuk2 pun,
Mengeliat pun tidak masa feeding tu.
Dia diam mcm biasa malah dia tidor waktu tu.
Saya cepat2 tinggikn kepala dia. naikkan aras kepala.
Tapi mujurlah sekejap saja,  meleleh dan sempat dilap.
Mujur tak masuk dalam saluran pernafasan.
Buatnya tersedak susu tadi,
entah apa saya nak buat,tak tau lah.
Hari hari bersama dia makin menakutkan.
Saya takut bila memikirkan apa yg bakal dia hadapi.
Tak sanggup kalau sakit nya bertambah.
Yang ada ni pun dah tak trtanggung.
Kesian kerana saya nak tolong tanggung pun tak boleh.
Saya hanya boleh bayangkan kesakitan dia.
Sungguh tak sanggup untuk fikir pun..
Biarlah, saya serah pada Tuhan..
Permudahkan segalanya ..
Sekejap lagi nak feeding lagi sekali..
Risau wehhh....!

1 comment:

Anonymous said...

Ya Allah...moga ja beransur baik...gembirakanla hati kakakku ni blk..kembalikanla chya hatinya blk...ku xsggp tgk dia terus mnerus mderita..amin ya tuhan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...