Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, December 16, 2013

Hati yg rapuh..

Dua minggu lagi.
2013 bakal ditinggalkan
Cepat lah 2014 hadir di sini.
Tirai 2013 perlu di labuhkan secepat mungkin.
Tamatkan segala cerita duka.
Banyak sungguh.
Dari bulan 1 lagi,
saya hadapi kekecewaan.
Sangat kecewa bila ditipu dengan mudah.
Parah hati saya mengenangkan nya.
Tapi tak apa lah, saya anggap dia lebih bertuah kerana
Tuhan lebih berpihak kepada nya.
Bulan seterusnya byk sungguh cobaan.
Bulan Mei hati pecah terus.
sehingga bulan2 berikut nya
saya mamah derita jiwa.
Tidak cukup dgn itu,
suku terakhir tahun,
saya kehilngan lagi..
Payah nya melepaskan apa yg kita sayang.
tapi itu lah yg saya sentiasa terpaksa lakukan.
Tanpa rela saya menyaksikan musnahnya mimpi.
ternyata kehilangan itu bukan penutup tirai,
November itu menyaksikan,
saya menarik diri secara tidak rela,
memohon untuk dilucutkan jawatan
yg dah saya sandang sekian lama.
Tak apa lah , segala kehilangan tertumpu buat saya
tahun ni tahun saya mewah air mata.
Masih ada 14 hari di tahun ini..
Tidak tahu lah,
apa lagi yg tersedia untuk saya hadapi.
Saya pasrah dan kehilangan2 seterusnya yg bakal tiba,
sudah saya jangka....
masih berjela perkara yg perlu saya lepaskan,
rela dalam terpaksa....
Apa nak buat,
Tuhan menghukum saya.
manusia pun tak kurang juga,
menghukum saya dengan caci dan cerca.
mereka merasakan mereka lebih tahu menguruskan duka.
mata yg memandang begitu kejam menyalahkan bahu.
sedangkan mata tidak pernah tahu azab memikul begini.
Begini lah saya di hujung usia.
Kalah dan gagal dlm segalanya
Mencari  bahagia tapi kecewa yg saya terima.
Yang sudi berkongsi duka saya hanya lah saya.
Yang masih ada hanya lah sisa harapan.
Yang mengetahui segalanya hanyalah Mu Tuhan.

 Hukum alam mengatakan,
Ketawa ramai ramai, menangis bersaorangan.




2 comments:

makcu B said...

Makcu pun nak mintak cepat2lah 2014 datang......

Unknown said...

La tahzan...don't be sad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...