Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, December 20, 2013

Rumah baru yg dah x berapa nak baru

Sakit habis sendi tulang.
Penat tahap gaban.
Kami berempat mengemas rumah.
Rumah belum siap direnovate,
Kemaskan brg rumah yg bersepah,
Kumpul setempat dan tutup dgn plastik.
Baru lh x rosak perabut saya walau tukang rumah duk wat kerja.
Bukan badan saja penat, mulut penat juga,
Apa tak nya,
Banyak perabut dan barang rumah saya rosak,
Hilang pun ada.
Tu lah, pengajaran buat saya.
Lain kali kalau nk renovate rumah ,
Kena kemas sendiri benda2 yg kita syg.
Harapkn pekerja binaan,
Ni lh jadinya,
Tapi tak apa lh,
Kira hari ni saya exercise.
Keluar peluh.
Keluar segala stress jugak.
Penat tapi happy.

5 comments:

Marina Monroe @Nanie said...

Assalam Hani,

Memang penat mengemas rumah, habok berpasir dan sebagainya.

Bila nak siap renovate dan pindah kesitu?

Akak tertinggal train..hihihihi

t.a.t.a said...

Teacher. Itu bibik atau Iffah?

Granny Hani said...

Kaka nanie,
Lambat lgi nk siap kak, hari tu trtangguh kerja sbb focus pada anankanda yg sakit tu, baru sambung kerja2 renovation nya.

Granny Hani said...

T.a.t.a,
Iffah x join, tu bibik dan sedara yg dtg bantu.

Granny Hani said...

Mujur sempat baca komen abah xino, nk nak publish, tertekan delete...sory Abah. Kenduri? Insyaa Allah,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...