Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, December 10, 2013

Rezeki jangan di tolak....

Okk Alohlaa...
Bakpo tok oyak awal awal lagi?
dah siap berhempas pulas membanting tulang goreng nasi,
Dia bawak nasi dagang untuk breakfast.
Kalau tau awal awal
tak lah nangis2 kupas bawang
tak lah rendam ayam beku
tak lah susah payah makan nasi goreng yg tak sedap nih.
(Suah Payah dan tak sedap pun sepinggan tak cukup tadi, siap tambah lagi)
Dah tu 'terpaksa' pulak makan nasi dagang ni.
Terpaksa pulak habiskan 3 jenis lauk ni.
Terpaksa bermaksud mesti makan. kena makan.
Kalau tak makan, mak saya marah-ayat anak murid di darjah satu.
Saya nak diet hari ni, dah kena KIV niat saya tu.
Tak baik macam tu....
Cian kat perut saya ni, kerja lebih masa.
Kerana nak diet maka saya terpaksa lah makan nasi dagang sepinggan cuma.
Sepinggan nasi dagang, sepinggan nasi goreng...
Hmmm...Sedap wei.
Alhamdullilah, Mak saya cakap rezeki jangan di tolak.
Mak saya juga cakap saya lebih comei bila gemuk berisi.
Betul ke ni mak..Ke mak takut nasi dagang tu tak habis?
Ada siapa2 lagi yang nak seksa saya, dera saya?
Boleh aje.....
Dipersilakan...

4 comments:

Kakcik said...

Baru2 ni berat badan kakcik turun 15kg dalam masa 3 bulan. Suami kakcik bising suruh makan banyak...dia kata kurus tak cantik!

Cemana tu??? huhuhu

Irfa said...

hahaha..terbaek punya alasan ye

Rumah Kuning said...

sedapnya nasi dagang. hehehe

Anonymous said...

kak keno make gapo hk ado depe mato..diet leh smbg lepah make..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...