Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, December 10, 2013

Jangan risau Nis,

Anis frust.
Permohonan dia ke sekolah asrama penuh gagal.
Sepanjang tahun pengajian, dia sentiasa cemerlang.
Dia memang nak sgt ikut jejak kakak2 dan abang dia,
Mereka  semua belajar di sana.
Saya tak tau nak cakap apa.
Tak ada rezeki dia lah.
Bersekolah di mana2 pun sama saja,
Asal rajin usaha.
Anis,
Tuhan tahu yg terbaik buat Anis.
Ada lah tu perancangan dari Tuhan yg tersembunyi,
Mungkin esuk2 Tuhan nak gandakan rezeki Anis.
Mungkin ada hikmahnya.
Kita tak tau tapi yakin lah begitu.
Think positive lah.
Mummy tau Anis kecewa,
Bersabar lah,
Benih yg baik jika jatuh ke laut pun menjadi pulau.
Di mana saja pun Anis bersekolah kalau Anis rajin,
Kejayaan tetap menanti.
InsyaAllah.

3 comments:

Dr. Nur Farhana said...

macam adik saya mummy…semua permohonan gagal-sekarang sekolah biasa je…antara sekolah tercorot di Melaka- tp alhamdulillah dia selalu jadi best student hehe :P xpelah best student sekolah tercorot pun yang penting dia belajar depan mata saya :)

Anonymous said...

aminnn

Unknown said...

Aunty, it's just same to my past situation. Penuh sijil koko masa sekolah rendah. Semua perkara saya masuk. Akademik, sukan, semua saya wakil. Tapi xda rezeki untuk masuk SBP n even MRSM. Cikgu saya siap pegi ke KPM di KL untuk buat rayuan pasal ni. Dan finally saya masuk SMKA sampailah habis SPM. Kecewa mmg kecewa, tapi saya bersyukur, sebab saya masih boleh bersama parents. Belajar kat mana-mana pun, yang penting sikap individu tu sendiri. InsyaAllah..Alhamdulillah, now saya dapat scholar untuk course yang mmg saya nak dari sekolah rendah dulu. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...