Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, December 15, 2013

Nurun sapo laaa......

Pernah tak awak rasa takut sungguh sungguh?

Bukan soal hantu lah,
pasal suntikan.
Betul, jangan tak caya,
saya takutkan suntikan ngalahkan orang lain.
Zaman sekolah dulu masa kena suntikan di darjah satu,
Saya buat perangai..Kecoh
Sekolah terpaksa panggil ayah saya ke sekolah.
kena marah kat ayah pun tak per asal tak payah kena inject.
(last2 kena jugak dgn bantuan 4-5 orang guru)
Dulu, kalau nak ke Pulau Pinang kena injection.
Mungkin sebab naik keretapi melalui Thailand .
Ayah bawa saya untuk dptkan suntikan.
Saya ingat lagi macam mana saya peluk doktor yg nak suntik saya tu.
Peluk stail monyet sampai dia tak leh nak pegang jarum pun.
Bila terlepas pelukan, saya meronta ronta menangis satu klinik dengar.
Masa tu klinik di depan stadium sebelah padang tu.
Bila terlepas, satu padang saya lari..
Haa..tu zaman budak.
Sewaktu nak menunaikan haji dulu pun nasib baik tak jadi tajuk akhbar.
Pegawai yg nak inject saya tu sampai sudah, tak leh inject.
sebab nya saya menggeletar...Hehehehe, saya pun segan sebenarnya kat pegawai tu
tapi nak buat macm mana takut sgt2, sampai tak leh berdiri, pucat dan tekanan darah turun mendadak.
Last2 saya pergi dptkan injection dari doktor yg saya kenal.
Dah kenal tu bukan tak takut, tapi tak segan lah nak melalak pun.
Saya boleh menerima suntikan hanya waktu saya sakit sgt2.
Jam tu tak kesah lah sebab kita tak tau pun kita akan di inject.
Tau2 jarum dah menembusi kulit.
Kat sekolah, bila team kesihatan dtg untuk inject BCG murid2 darjah satu,
saya selalu cakap kat anak murid saya...
"Eleh, jarum kecik gitu tak yah nangis laa...bukan sakit pun, semut gigit lagi sakit.Siapa nangis nanti ticer nak tulis nama dia besar2 kat whiteboard..Tak malu?"
Nasib baik team kesihatan bukan datang nak inject cikgu,
kalau tidak,
nama saya lah yang paling besar terpampang kat whiteboard tu!



4 comments:

LadyBird said...

Hihihi.. samela kiter.. tp xsampaila melalak.. time pegnen hr tu ngs esak esak sebb kne cucuk kt lengn ambik drh.. huhuhu

Anonymous said...

Hehehe.comey je mommy.:) -mira-

nyanyisunyi said...

heehe ni lah dinamakan
kecik jangan disangka anak..besar jangan disangka bapa
ingatkan 'besar'tu tk takut jarum heheheh

ieda said...

mujur anak murid tak baca blog...hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...