Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, December 6, 2013

orang yg paling saya tak suka dekati adalah dia...

Iyaad yg beruia 6 bulan setengah dah tumbuh gigi.
Nenek yg berusia 53 tahun ni dah luruh gigi.
Belum luruh tapi rasa2 terpaksa pergi luruhkan.
Saya ni kalau ada saja masaalah gigi,
risau nya besar bukit, besar gunung lagi tepat.
Maklum lah orang penakut macam ni lah.
Selagi gigi tak sakit nak pecah kepala,
selagi tu tahan.
telan pain killer,
Tampal koyok
sumbat minyak cap kapak
segala petua saya buat.
Tak kira petua munaabah ke tidak, janji tak payah ngadap doktor gigi.
Ada satu petua ni, lawak laaaa...
kata nya ambik papan/kayu.
tukul dan paku.
Sambil ketuk paku tu ke papan guna tukul,
sambil niat dalam hati
"Aku bukan ketuk paku tapi aku ketuk ulat gigi"
Siapa punya idea lah ni...Hahahahaha....
Saya nak cuba lah...
" Aku bukan ketuk paku tapi aku ketuk kepala orang"
Agak2 berlubang tak kepala orang yg saya niat kan tu?
Padan laaa.....
yang bawah bumbung ni semua dah berlubang kepala tu..
Sorang tu berlubang lubang sampai tiris dah otak..
Tak ada ruang untuk di lubangkan dah..
Aduhhhh du du du....
Ulat gigi masih giat menggerudi,
Iyaad, nanti jaga gigi eluk eluk tau,
Nenek ni tanggal gigi pun padan lah dgn usia,
tapi ada orang tu seperti burung kakak tua di jendela,
gigi tinggal dua, yg lain gigi palsu semua.
Opppsss...Ampunnnnn...
Silap hari bulan kepala saya yg berlubang nih.



6 comments:

Nor Azimah said...

hi hi, ramai lagi yang takut nak ke situ, dengar bunyi mesin gerudi gigi tu, siung..siung..dah cukup mengerikan..

Anonymous said...

hahaha...gelakkkk sake lg pgi jumaat yg barakah ni..kak ni meme lawokla..tpi meme jolo kak...kalu kito tgk gigi ore tuo loni mme comei2..rapi jo susunn cm butir jagung rebuh pun ado..hya dio jo yg tau smada dio tglg dale spesis burung kakok tuo yg ado gigi duo tu..hehe

Abil Fikri Ahmad said...

Salam..Tolong kirimkan salam saya pada Ja yea kak..

Granny Hani said...

Nor Azimah,
Kira kita ni sekapal lah kan?

Granny Hani said...

Anon,
doktor gigi pun ada yg tak ada gigi..

Granny Hani said...

Abil, InsyaAllah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...