Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, December 8, 2013

Marathon

Nak lari.
Tapi nak lari ke mana?
Ke bulan? Ke bintang?
Lari bukan selesai masaalah pun.
Tau, saya bukan nak lari untuk selesaikan masaalah.
Saja saja nak lari, nak bebaskan sesak dalam dada.
Bila begini, saya rasa sempitnya dunia saya.
Terperangkap dan terpenjara bukan hanya jiwa,
Hati ikut menerima hukuman alam.
Nasib baik minda boleh gak trlepas..
Pun begitu, saya bukan nak lari for good.
Lari sekejap, bawa diri sekejap, bawa hati.
Still the same problem, where to n how.
Sebenarnya niat saja tu.
Niat sewaktu otak tersumbat.
Tak buat pun.
Paling2 saya pandu kereta tanpa hala tuju.
Ikut lah nak kemana pun.
Puas kalau perjalanan sampai ke hujung jalan.
Parking mana2 dan menangis puas2
Bila lega, balik rumah,
Solat sunat, baca quran sehelai dua.
Ngadap fbook, blog dn yg sewaktu dgn nya,
Makan dan tido.
Bangun nanti mengadap pahitnya realiti sekali lagi.

2 comments:

insan marhaen said...

Memang, nak lari kemana dari masaalah hidup?

Paling baik.. hadapi dengan semangat kental.

IM kekadang pun main redah je. tak tahu apa akan jadi pada masa hadapan.

pasrah!

Anonymous said...

salam mummy. maafkan sy sebab baru tahu pasal keadaan kak pija kini.. dulu saya silent blog kak pija. tima kaseh kak sebab jadi contoh yang baik buat saya.. tak mampu saya nak bantu mummy cara lain lagi. hanya doa je yang dapat saya titipkan untuk kesihatan kak pija.. kekuatan mummy dan keluarga. tima kasih mummy dan family sebab terus kuat dan tabah. tolong peluk cium kak pija untuk saya ;(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...