Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, December 22, 2013

RM 50

50 ringgit.
kalau beli ayam boleh la 3 ekor.
Kalau beli nasi bungkus boleh lah 5-6 bungkus.
Kalau beli baju, sehelai yg tak branded boleh aje
Kalau masuk kedai roti, sah tak berbaki lah rm50 henget tu
Kalau isi minyak kereta, bergerak lah kereta tu 2-3 hari.
Kalau nak ke klinik tak cukup,
Kalau nak gi supermarket, ada sebanyak tu duit baik tok sah.
Kalau beli beras siam 25 kilo kena tambah sikit lagi.
Kalau nak upah orang mesin rumput ngam ngam jer.
Kalau nak menabung sebanyak tu sebulan, tak sempat dah nak jadi jutawan.
Apa nilai 50 hengget ni?
Kalau keluar peluh kecik besar untuk mendapatkan 50 henggit maka nilai nya besar amat.
Kalau  jumpa tepi jalan, mungkin ada yg diam2 simpan sorang sorang.
Kalau jumpa kat dlm poket seluar orang?
Duit itu bukan Ahmad Albab yg punya..tapi aku yg punyaaaa....!
Ha ha ha..!
Seekers keepers.


5 comments:

Daddy Ziyyad said...

beranak kan RM50 tu menjadi RM 5000...bisnes..:)

Granny Hani said...

Daddy Ziyyad,
duit akak ni mandul gamaknya, tak mau beranak nyer..

Anonymous said...

sedih sy baca entri ni... bg sy yang tiap2 ujg bln tidak berbaki ni, rm50 sgguh besar nilainya...

t.a.t.a said...

kalau saya jadi teacher saya akan ambil duit tu. tapi kena cakap dulu kat tuan punya seluar tu la. cakap itu upah basuhkan suar dia. baru la rasa tak takut nak ambil. hahaha

Anonymous said...

Haha..lawak sggh n3 ni..kira duit kita sama je kak..duit mndul..xreti2 nk branak..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...