Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, December 13, 2013

Jangan buat macam ni...

Takut nya saya...
Bimbang.
Orang seperti saya yg cetek ilmu IT ni,
kalau orang ceroboh blog saya pun saya tak reti nak tangani.
Tapi setakat ni alhamdullilah, tak terjadi macam tu.
Sekejap tadi, saya scroll blog2 yg saya follow.
Saya singgah di blog kawan saya.
Blog ni, penuh video lucah yg baru di muat turun.
Astaqfirullah...kerja siapa ni?.
Saya kenal pemilik nya,
tidak macam tu, mustahil macam tu.
Dia belum tau agak nya yg blog dia dah di sabotaj.
Memalukan.
Kesian dia tu..
siang nanti lagi lah tersebar..
Slalunya saya ke blog dia bila nak baca pasal herba.
Ni pun singgah sebab nak baca pasal projek terbaru dia.
Dia pakar bab kebun dan tanaman.
Seorang cikgu yg ramai follower.
Di segani dan usia pun sebaya saya.
Sampai hati orang yg buat macam tu.
Kalau dia ke blog dia nanti,
menangis lah dia...
Kesian.
Zalim nya manusia.
Boleh saja merosakkan orang lain hanya dgn kemudahan dunia cyber.
Persoalannya sekarang,
Macam mana nak elakkan?
Kalau terjadi kepada kita, macam mana kita nak delete benda2 tu?
Bagaimana kita nak hentikan pencerobohan blog begitu?
Bagaimana nak bersihkan nama?
Takut sungguh saya bila fikirkan yg di alam cyber ni kita terdedah pada segala nya,
orang boleh buat apa saja untuk malukan kita.
Mintak Tuhan jauhkan.
Astaqfirullah,
nak hati hati tapi tak tau macam mana.
Cepat lah buka blog awak tu,
Cepat la..sebelum lebih ramai orang singgah.
Takut nya....Bimbang nyer...

3 comments:

mokja said...

issshh..lagu tu pun ada no.Bimbang juga.Tuan punya blog tak tau apa apa pun mungkin juga.Dia tgk dari computer dia comel saja walhal lain orang nampak.

Anonymous said...

Ishhh...mcm2 hal lah ore2 yg xdok kijo nk wak...xdok kijo terlajok tu sapa terfikir nk wak gitu.slagi bgelar manusia slagi tulah ada sifat2 buruk gini

LadyBird said...

Jhtnyer org tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...