Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, December 6, 2013

Sepatutnya hanya ambik ubat batuk saja.

Baru balik dari Klinik.
Doktor tu tanya khabar pasal Ja
Berbakul bakul lah nasihat dia buat saya.
Dah terlanjur ngadap doktor,
saya buat2 tanya soalan yg saya dah tau jawapan nya.
Saja gatal mulut cari serabut otak.
Cari pasal sungguh.
Soalan skema lah..
"Doktor, anak saya tu ada ke peluang untuk sembuh?"
Dan jawapan nya pun skema.
"Tak ada. Belum pernah ada orang yg Hypoxsic boleh recover."
Ambik! Dah tau nak tanya sangat.
Dah beribu kali doktor2 duk cakap gitu.
Tu ikut kajian lah..
Dah tu mula lah episod tak leh tidur malam.
Mula lah nak marah2...
Mula lah nak nanges2
Mulal ah bodoh!
Mulut ni pun satu hal lah.
Jahit kanggg....
Tok sah harapkan keajaiban dari Tuhan.
Stop talking about miracles.
So slim, not worth building false hope...
Bertapak di bumi nyata walau pahit telan jua.
Rosak mood saya hari ni.
Ni kul 10 mlm, rasa nak cepat2 feeding Ja.
Lepas ni nak masuk dlm selimut dan cry my heart out.
Huhuhuhhuhuhuuuu...............!
Biarkan saya jadi bodoh sekejap yer,
Esuk saya baik lah.
InsyaAllah esuk rational lah sikit  otak ni.
Macam tu lah mood orang yg rosak hati nya..
Mood : ke laut..

5 comments:

Abil Fikri Ahmad said...

Begitu juga sessi latihan untuk kita belajar lebih dan lebih bersabar, melebihi dari tahap biasa kita..Itu la antara latihan yg ALLAH berikan,.untuk apa? Untuk menaikkan martabat di sisiNYA bagi org2 yg terpilih seperti akak..InsyAllah.

Granny Hani said...

Abil, kalau lah akak sekuat Abil...

Suriani said...

mummy.. saya kawan sekolah pja di mrsm taiping..

masa lahirkan anak 1st anak ada masalah, doc diagnose HIE, hypoxic ischaemic encephelopathy. sy tak pasti persamaan @ perbezaan dgn ja. cuma saya tahu HIE term yg guna khas utk kes baby. anak saya stage 3, stage plg teruk. dia lahir barely breathing, jantung tak kuat dan fitting. even lepas tu on 2 drugs penenang dia masih fitting. bila scan kepala ada bleeding dalaman.

doctor bagitahu saya satu je "bersedia for the worst.." body dia disejukkan (brain cooling) for 72h immediately utk minimise damage. tp doctor mmg bagitahu berkali2, jangan berharap apa2. sbb even on drugs yg dh max, keadaan dia masih tak berapa nak improve. reading brain function dia tak cantik. masih fitting. bernafas pun guna mesin. jantung nk berdegup kena bantuan ubat. fyi, sy keguguran anak 1st. bila yg ni jd mcm ni pulak, sy mmg rasa dunia runtuh. suami lbh tenang, dan bersedia for the worst. 16 hari di nicu.

anak yg doctor tak bg harapan utk hidup tu will turn 3 next march, very cheeky dan sgt bright. now in progress to memorise juzuk amma and he did each surah splendidly. fast learner dan ckp mcm makcik2.

dat's my boy. my miracle.

mummy please. Allah ada. doctor can predict. they can plan. but He is the Planner above of all.

salam sayang buat mummy dan ja. insyaAllah jika Allah izin utk sampai ke Kelantan, saya akan visit mummy dan ja.

Unknown said...

Subhanallah Allah hu Akbar ... begitu juga hebat dugaan Suriani dan mendapat ganjaran kemanisan. Alhamdulillah. Semoga Kak Hani juga terpilih mendapat miracles itu, jgn putus asa ya Kak

Anonymous said...

Mummy..yakinlah.semua berlaku ada hikmah..jika Allah kata kunfayakun semua boleh..seperti patient sy hari ni.plan nak caesearian lusa utk placenta previa@uri rendah..scan hari ni uri dah nek atas..byk miracles happen around us..kerana Dia sggggttt dekat..x kurang juga yg kita harapkan indah smpai ptg..tp hujan ditengah hari.kerana kita adalah hamba.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...