Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, November 5, 2010

Kesiannnn....

Kesian sungguh pada mangsa Letusan Gunung merapi.
Kesian juga pada mangsa tsunami di Pulau Mentawai..
Tak lupa juga simpati pada mangsa banjir di Pulau Hainan,Selatan China.
Mangsa pembunuhan ngeri,
mangsa penindasan kaum,
mangsa kebuluran,
mangsa perang,
mangsa penyakit2 kronik,
mangsa segala kemalangan.
Mangsa itu bermaksud mereka berada di tempat itu tanpa rela.
Bukan pilihan mereka untuk hadapi situasi begitu.
Nasib mereka...
Bila saya rasakan nasib tak menyebelahi saya,
sering menghadapi kegagalan demi kegagalan,
sentiasa tak lepas dari ujian dari Tuhan,
saya letak diri saya di tempat mereka..
Apa yang saya hadapi jika dibandingkan dengan apa yang mereka hadapi,
ternyata dugaan saya itu hanyalah di hujung jari saja berbanding mereka.
Nak tukar tempat?
Suka sama suka?
TAK NAK!!!!
Seribu kali tak nak.
Mintak Tuhan jauhkan...

SYUKUR, SYUKUR, SYUKUR...
Saya lebih bernasib baik rupanya.

1 comment:

Anonymous said...

Salam Puan Jentayu,

Begitulah takdir yang ditentukan oleh Allah swt. Oleh itu selalulah kita bersyukur kerana kita entah berapa juta x baik berbanding mereka tu. Syukur alhamdulillah. Sesusah mana kita pun tak sampai ke tahap tu di dunia ni lah.Akhirat nanti tak taulah mungkin mereka jaugh lebih baik dari koita sebab ujian mereka lagi berat.wallahualam

Mountain climber

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...