Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, November 15, 2010

Pening kepala Mummy.

Semua dah ada, pulang bercuti untuk sambut raya.
Bilik semua penuh berpenghuni.
Ada yang terpaksa landing depan TV di ruang keluarga.
Nak fokus kat cerita di TV pun payah, kuasa di Sipemegang remote.
Sipemegang remote asyik bertukar takhta.Ramai yg minat nak jadi raja.
Mencetuskan perang..Bising.
Hang Tuah belum tentu bertuah kalau berebut remote dgn anak2 saya ni.
Itu baru pasal TV, belum pasal lain lagi..
Mug berisi semut lemas menghiasi meja, bekas makanan separuh penuh, tin minuman bergas yg tunggang langgang, speks, Hset, jam tangan mengambil tempat di setiap ruang kosong di atas meja konsul depan TV tu...
Tak cukup atas meja, bawah meja pun ada kulit kacang bertaburan.
Macam macam ada, ngalahkan Astro ni.
Kusyen dan bantal bergelimpangan...
Makluk Tuhan sama bergelimpangan jugak.
Masa magrib paling jem di bilik air.
Masa tu lah saya bertukar watak menjadi Hitler.
Kuasa Veto...
Bila ramai begini banyak perlu di buat.
Singki kat dapur tu sentiasa penuh.
Pingan mangkuk tak sempat kering di rak.
Dapur tercunggap cungap.
Pakaian di ampaian jugak tak sempat puas berjemur panas, dah kena angkat.
Banyak yg menanti giliran untuk di jemur.
Bibik kerja lebih masa.
Cian bibik saya.
Saya kadang2 heran jugak...
Keluarga orang lain tenang saja..tak macam ni.
Keluarga saya jauh dari keluarga mithali..
Tapi apa apa pun,
Mereka saja lah yang saya ada.
Anak2 adalah harta saya.
Tanpa mereka saya papa kedana.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...