Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, November 4, 2010

Lamanya tak menari..

30 tahun dulu saya...
Seorang penuntut di institiusi perguruan.
Saya seorang ahli kelab kebudayaan, mewakili maktab buat persembahan dan pertandingan.
Saya aktif dan minat sangat dalam seni tari tradisional.
Terutamanya inang/zapin dan tarian melayu lama seperti 'Tarian asyik'.
Semenjak dari sekolah rendah lagi saya memang sentiasa mewakili sekolah.
Bila mula jadi cikgu saya masih lagi mengajar tarian untuk persembahan di hari2 penyampaian hadian atau sukan.
Itu dulu2 lah, sekarang dah tua ni, saya dah tak aktif lagi.
Tapi tak saya nafikan, setiap kali melihat persembahan orang lain,
didalam hati saya terikut2 rentak tarian yang di persembahkan.
Dikepala setiap langkah tersusun kembali..
Saya tahu saya tidak boleh lari dari darah seni yang mengalir dalam diri saya tu.
Kemana tumpahnya kuah kannn...
Kelmarin saya melihat persembahan tarian zapin oleh penuntut2 sebuah sekolah yang berdekatan.
Siapalah juru latihnya?
Kalau 30 tahun dulu...,
saya nak isi borang untuk jadi jurulatih jugak lah.
Sesekali rindu jugak nak melangkah ikut rentak.

1 comment:

nidus2 said...

Guru tari mereka ialah....Abby, Hasilah dan Fran Peter.
Ada satu lagi kekosongan jurulatih, silakan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...