Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, October 24, 2019

Selamat pagi cikgu.

Assalamualaikum dan selamat pagi cikgu.
Bila masuk kelas, jadi murid semula,
Saya yg pencen guru pun terkeluar feel perangai lama
Kelas saya tu khas untuk org tua, warga emas gitu.
Kelas Bahasa Arab/Al Quran.
Kami semua sebaya malah ada yg lebih senior.
Seronok jadi pelajar semula.
Perangai zaman kanak2 pun terserlah kembali.
Kalau zaman di bangku sekolah dulu begitu,
Sekarang pun begitu.
'Old habits die hard' kata mat salleh.
Apa tidak nya..
Saya perhatikan,
Yang selalu dtg lambat tu orang yg sama..hari2 lambat!
Yang suka duk belakang walau dtg awal, akan duk di belakang. Back benches.
Yang kuat menyampuk bila cgu ngajar, tak habis2 nak menyampuk.
Yang hanyut ke alam mimpi tenang damai dalam dunia nya..
Yang suka mencatat, kerja dia mencatat saja tak henti henti..
Yang pemalu macam saya ni, cepat tunduk bila mata bertemu mata cikgu.
Bukan pemalu, penakut.
Takut cgu soal tu cepat2 ngelak....
Kawan saya sorang ni,
Masa sekolah dulu kami sekelas.
Kawan baik, sekarang pun duk sebelah mcm dulu jugak.
Kami suka cerita ceriti ceritu bila cgu tgah ngajar.
La ni, kami masih macam tu, suka sgt bukak cerita.
Cgu tau, bukan dia x perasan pun, cgu acap jeling2 pandang2..
Haish, tua2 ni cgu tak sampai hati nak suh diri luar kelas kot.
Dah,dah..fokus k fokus!
Saya ni kalau awak bisik mula la tadah telinga.
Tambah2 kalau bisik tajuk membawang.
Nak gelak besar jugak la bila tengok perangai kami ni
Macam kelas dewasa dlm cerita pendekar bujang lapuk.
Apa pun, saya happy dan tak nyesal join kelas ni.
Terima kasih cikgu atas perkongsian ilmu.
Ok saya janji, saya siapkan kerja rumah kali ni.
Baik cikgu.
Buah cempedak di luar pagar
Tolong jolokkan letak atas beranda.
Kami org pencen baru nak terhegeh hegeh gi belajar.
Kalau salah, ampun cikgu jgn denda.

1 comment:

ANDAIANNYA said...

Adoiii..lawak sungguh..Maybe awak pun akan jadi lagu tu juga bila masuk kelas nanti...Semoga menjadi pelajar yang terbaik...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...