Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, October 31, 2019

Menang membeli menang memakai

Kasut selipar murah
100% plastik
Kena air pun tak apa
Lasak
Tapi walau murah lembut sangat
Tak gigit kaki pun
Selesa
Bukan semua orang boleh pakai kasut ni tau.
Orang macam saya saja yg boleh.
Orang yang tak kisah pakai kasut murah boleh la
Tak kisah pakai kasut tak berjenama
Kasut pasar malam atau pasar tani saja
Biar lah, saya beli sbb suka, berkenan.
Tak malu pun pakai.
Apa nak di malukan, memang padan dgn si pemakai.
Saya bukan ada tittle ke, berpangkat  pun tidak.
Kaya pun jauh sekali
Hidup mengharapkan pencen saja.
Dapat beli yg plastik macam ni pun dah syukur sgt dah.
Alhamdullilah.
 Sebenarnya kalau kaya raya nak beli yang macam ni
Tapi tunggu kaya tak kaya kaya jugak.
Tu pasal lah ....

Kalau mampu beli yang ni betul ke beli?
Tua2 ni boleh ke pakai heels lagi?
Terpeleot nanti
Sakit belakang nanti.
Lutut toksah crita lah.
Lupakan niat nak beli tu..
Tak mampu beli dan kalau beli pun tak mampu nak pakai!
Sedar la diri tu sikit mokcik Hani!

2 comments:

Kisah Tatie said...

orang kaya tak beli mahal2.. orang baru nak kaya je selalu dari atas sampai bawah branded. biasa lagi kaya orang tu lagi kedekut dia nak berbelanja ... á•Ľaha

Nasa Mulia said...

Saya pakai kasut sukan saja kak, kemana2 dengan kasut sukan, lebih selesa nak bawa badan yg tembun... kurang masalah sakit kaki.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...