Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, October 27, 2019

Pecah rahsia saya hari ni...

Ada rahsia tau.
Sebut Deepavali teringat rahsia lama
Cerita lama
Tapi sebelum tu nak terangkan dulu,
Apa makna Deepavali bagi saya...
Maknanya dapat tengok cerita bollywood kat tv/astro.
Ulang tayang cerita lama2.
Best..Nostalgia.
 Selain tu, kalau musim Deepa,
Dapat makan makanan tradisional kaum India.
Tapi tempat saya ni susah nak dapat.
Dulu sewaktu saya menetap di East London, ramai India.
Macam2 kueh ada..semua sedap sedap.
Yang bulat2 kuning di goreng dan dicelup air gula tu,
manis bersira tu alah best nyerrrr...
Teringat la pulak...


Sempena Deepa ni, meh mokcik nak bukak rahsia...
Shyyyy...! Lepas baca buat2 tak pernah baca tau.
(Tau pulak segan...)
Saya zaman muda2 dulu
Berangan nak kawin dgn raja.
Rajagopal.
Terpikat dgn ketampanan pelakon2 bollywood.

Mungkin sbb saya keturunan cina, hidung kemek, kulit pucat dan tak cantik,
 maka saya berangan kalu kawin dgn india, dpt anak mesti cantik!
Tapi sayang tak ada Rajagopal yg handsome nak kan saya.
Kalau ada pun setakat keling jual botol tu buat per...
Tak nak keling, nak bollywood!
Ngada, memilih pulak!
Tu pasal lah sampai sudah tak ketemuan.

Rupanya jodoh saya dengan seorang yg berketurunan cina jugak.
'Back to square one' kata orang putih
Malah dia lebih pure chinese dari saya yg telah byk keturunan nih.
Aiseyyy....berterusan lah generasi sepet saya.
Sepet pun sepet lah, pucat pun pucat lah.
(Sib baik dlm keluarga saya sorang tak sepet, mata ikut ayah yg pure melayu)
Syukur seadanya.
Perancangan Tuhan adalah yg terbaik, Alhamdullilah.


Tapi mana tau kannnn,
entah2 esuk2, ada anak cucu bakal bertemu jodoh dgn Rajagopal.
Apa2 pun redha...janji mereka bertemu jodoh dan bahagia
Esuk di tangan Tuhan...
Who knows..

Selamat menyambut deepavali buat semua kaum India/penganut hindu.
Cahaya menghapus kegelapan.
Ni lirik lagu khabie khabie...
Kenapa la saya suka sgt dgn lagu ni, crita ni...
Bercinta dgn orang lain, kawin dgn orang lain, pastu bertemu semula.
Awkward!
Aik, macam terkena batang hidung sendiri jer nih...
Kwang kwang kwangggg!!!



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...