Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, October 18, 2019

Tuan tanah.

Tak salah kannn...?
Bila x de tajuk nak ulas,
Bila tak ada modal nak buka cerita,
Saya share foto diri sendiri yg dah purba.
 Bertambah lah purba hari ke hari.
Artifek sejarah, antik?
Tu istilah untuk benda ada nilai sejarah,
Saya ni mana la tahap tu, sekadar seorang nenek,
seorang ibu, seorang sedara, seorang kawan
yang kuat membebel tahap tak leh bawak bincang!
Nak tengok, tengok lah
Tak nak tengok pun tak apa...
Model tua memang lah cam ni..
Senyum ke tak senyum ke, serupa. Sama.
Kedut dah banyak, puas edit nampak jugak.
Letih kameraman tangkap gambar beribu keping, asyik tak kena jer..
Nampak gemuk lh, nampak pucat lah..Mcm2 komplen.
Nampak tua? Tu takleh komplen sbb memang dah tua pun, tau.
Saya lah yg komplen, jurugambar mencuka dah tu!
Tak apa lah, bukan saya nak masuk pertandingan pun,
Ni foto terbaru tau, marin baru posing ni...
Kecuali foto yg bawah sekali tu, foto awal tahun lagi tuh.
Ok, kalau tak nak tengok, stop sakat ni, sila ke blog seterusnya.
Tak kecik hati, sumpah!
Kalau nak teruskan, jangan la kecam, sian orang tua ni...

Ni la wajah tuan tanah ni...
Seorang blogger yg berblog hanya untuk suka suka.
Bahasa tunggang langgang
Ayat bertaburan
Bukan sasterawan sekadar penulis yg menulis dari hati.
Maafkan kekurangan saya yg banyak...
Terima kasih kerana sanggup baca posting ni sampai habis.
Satu jer nak tambah khas buat yg masih baca apa yg saya tulis......
Awak seorang yg sabar!
Sangat2 sabar...hehehehe....

2 comments:

Kakcik Seroja said...

Assalamualaikum...

saya masih singgah di sini walaupun jarang meninggalakn komen... :)

muhaini said...

Masih comei lotte spt dulu2 dimata ku. Umur hanya angka ... Kecantikkan hati takkan lut dek usia. 😍😘

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...