Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, October 12, 2019

Selsema saja kot

Rasa macam tak sihat lah.
Kepala berdenyut.
Lemau lesu saja badan ni
Rasa macam nak baring seharian.
Demam ke?
Sib baik panadol ada.
Hanya panadol peneman waktu demam.
Sedih la pulak.
Apa nak buat dah nasib badan kannn..
Orang lain sakit saya boleh jer urus, jaga..
Waktu kita sakit, keseorangan tanggung sendiri.
Ke klinik sendiri.
Picit kepala sendiri.
Tapi tak apa, dah biasa begini..
Dah dari dulu pun kalau sakit tak nyusahkan orang lain.
Selagi mampu urus sendiri tak nak bergantung kepada orang lain.
You can do it hani!
Yes I can, insyaAllah.
Tapi kan, saya ni, tua2 begini selalu berdoa...
Kalau lah satu hari nanti saya sakit berat,
Saya nak ahli keluarga saya biarkan saya pergi.
Tak perlu usaha lebih..
Tak perlu life support machine ke hapa ke...
Lepaskan saya utk pulang ke pangkuan Nya.
Sehabis segera.
Kalau boleh tak nak sakit lama lama.
Anak cucu sampai kena bergilir cuti, nyusahkan mereka.
Semoga Tuhan permudahkan urusan kepulangan saya ke pangkuan Dia.
Aminn Aminn Aminnn....
Hari ni bila uzur sikit otak dah fikir macam2.
Maklum lah dah tua begini,
Hidup pun dah tak ada erti dah...
Apasal rasa nak nangis jer nih.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...