Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, November 28, 2019

Ada ketikanya...

Kadang kadang, bukan selalu..
Terlintas di fikiran.
Nak delete akaun media sosial.
Tutup akaun facebook dan IG.
Keluar dari semua group wassup.
Duk diam diam, sorang sorang.
Kenapa perlu aktif di media sosial?
Perlu ramai kawan2 yg saling berhubungan?
Apa yg nak saya kongsi sedangkan kehidupan saya
Tak serupa dgn kehidupan mereka.
Saya bukan nya bernasib baik seperti mereka.
Kehidupan saya penuh ranjau duri.
Nak kongsi duka saya?
Tak laku! lagi pun saya tak gemar meraih simpati.
Anak negeri saya semua nya biasa2
Tak ada yg boleh saya 'up'kan  dan tayangkan divmedia sosial.
Kehidupan saya sekadar rutin yg sama.
Tak menarik utk dicerita.
Tak siapa nak tau pun.
Bila banding dgn orang lain nampak benar
kekurangan saya...
Orang lain hidup mereka meriah.
Mewah dan sentiasa murah rezeki
Melimpah ruah kasih sayang dan kebahagian.
Nasib mereka jauh lebih baik.
Kehidupan mereka menarik.
Kesana sini tanpa sempadan
Sihat walafiat dan hampir tidak ada masaalah.
Yang nak, mereka dapat.
Yang mereka tak nak, tak datang dekat.
Haduhhh...berbeza sungguh dgn nasib saya.!
Tu pasal la kadang2 sekali sekala,
saya jadi rendah diri...
Saya rasa saya seperti anak kuman yg kurus diantara
gajah2 gemuk yg ada segala kuasa.
Betul, sikit tak edit, ini yg saya rasa.
Makin lama makin acap rasa macam ni.
Saya tau ada yg akan kata saya tak bersyukur, tak ada iman dan
kutuk saya macam saya ni jahil sangat.
Jangan risau, saya x marah kerana saya pun rasa saya macam tu jugak.
Bila sekali sekala hadir rasa negatif, rasa down memang itu yg
bermain dalam fikiran...
Tapi bukan selalu, bila dah berlalu rasa tertekan begitu saya ok jer.
Saya urut dada dan istiqfar.
Saya masih bersyukur sangat sangat nasib saya begini
Walau byk dugaan hidup Tuhan masih sayangkan saya.
Dia menduga sesuai dgn kemampuan saya.
Setiap dugaan adalah ladang pahala bagi saya.
Kannnnn?
Kadang kadang sekali sekala otak masuk air nak buat macam mana,
layan jer laaaa.........


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...