Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, November 3, 2019

Kata kata orang

Macam macam kata orang.
Tak takut ke duk sorang?
Kenapa tak duk dgn anak?
Pakai bibik la buat teman
Rumah besar mesti sepi dan menakutkan.
Pindah duk rumah kecik lah.
Tu semua soalan2 dan komen2 biasa
Komen luar biasa pun ada,
contohnya..
Alah, kawin jer la baru tak sunyi, ada kawan.
Atau..
Tu laa, ada orang nak, awak tak nak!
Hahahahahaa...lawak la pulak.
Bijak bijakkk..Tabik la dgn problem solving skill mereka ni.
Kena batang hidung sendiri baru tau!
Betul, saya memang takut duk rumah besar sorang sorang.
Betul, memang sunyi bila tgok jam kul 2 pagi, hanya kedengaran bunyi hujan di luar.
Betul, bila malam, tgok luar rumah, gelap dan everything stands still tu rasa nak suruh cepat2 pagi.
Saya terpaksa lalui semua ni, no choice.
No other better choice than to be alone.
Sebenarnya masaalah saya satu jer...
Takut. Penakut sungguh.
Saya ni penakut dari kecik sampai tua.
Maka faktor takut tu yg sering kali menggangu ketenteraman hati saya.
Takut gelap, takut malam, takut hujan malam hari..mcm2 takut.
Sunyi ? Tak lah, aman jer duk sorang, boleh buat apa kita suka tanpa perlu jaga hati orang lain.
Saya tak nak ada bibik ke, peneman ke, apa ke sebab saya selesa tak berkongsi ruang dgn orang asing.
Sekali sekala anak menantu cucu, sanak saudara datang tu dah cukup membahagiakan.
Sekali sekala riuh amat mengembirakan saya.
Cuma problem saya bila saya kesaorangan dan malam menjelma..
Saya takut pada kemungkinan2 yg sinonim dgn gelap malam.
Mata terintai intai dan telinga menadah bunyi...
Sikit jer terbayang apa2 atau bunyi apa2, hati nak tercabut dari tangkai.
Takoooooooott!
Malam jer saya takut, kalau siang rumah saya ni memang sentiasa ramai.
Tak ada masaalah duk jeruk hati sorang2, memang rumah full house dari pagi sampai petang.
Malam saja problem saya.
Well never mind,
It takes time to get used of being alone at night.
I will make it.
Allah ada kannn......


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...