Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, May 15, 2020

Hati yg tersakiti

Tak perlu lari kerana aku tak kan kejar
Tak perlu bersembunyi kerana aku tak kan cari.
Bebas lah di alam luas semau mu.
Tidak ada perangkap yg akan merantai kaki
Tidak akan ada umpan yg memabukkan.
Memaksa bukan cara ku kerana
aku bukan lah seorang pemburu.
Singa liar dan penuh helah bukan buat ku.

Aku hanya lah..
Seorang penyelamat menbawa pulang kucing jalanan.
Merawat duka dan luka dan mengembalikan ceria.
Tenang damai bermanja dgn yg datang secara rela.
Makan di tangan dan tidur di riba tanpa di paksa.
Hadir dengan rela berkongsi waktu bersama.
Sentiasa ada dan menyenangkan.
Mendamaikan fikiran.

Aku ini sebenarnya amat terasa.

1 comment:

Fida Z Ein said...

Bagusnya...kasihan kucing2 jalanan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...