Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, December 11, 2020

Model purba

Semenjak pencen saya dah bersalin kulit.
(Macam ular pulak lah, haishhh!)
Bukan apa, dulu masa kerja cikgu saya sangat teliti pasal penampilan.
Pakai baju sepasang siap bergosok, kasut dan beg tangan yang sedodon.
Paling tidak tudung kena siap berpin dan broch bagai.
'Jangot' kata orang kelantan.
Haha....jame muda kannnnn!
Dulu lain sekarang lain.
Sekarang begini lah saya.
Selekeh dan nak pakai apa, capai saja.
                                     La ni dah bertahun pencen ni saya main hentam ikut suka.
Pakai apa ada, pakai yang selesa.
Tak matching pun no problem.
Tudung sarung mana yg boleh cepat siap, 
Beg tangan tak berjenama dan berganti hanya bila rasa jemu duk pakai yang sama.
Kasut dah tak bertumit, flat dan kasut murah2 saja.
Saya pilih selesa dari nampak bergaya.
lagi pun dah tua2 ni pakai apa pun dah tak cantik.
Tak menarik tak apa, bukan nak tarik punnn..!
Blouse jadi pilihan.
Blouse pasar malam pun tak apa.
Skirt dari material yg sedap dipakai dan ringan.
Seluar kena longgar dan mesra lemak..hehe.
Betul lah orang kata masa merubah segalanya.
Bila dah tua ni kesihatan lebih penting.
Ada duit lebih baik beli keperluan untuk kesihatan.
Lama dah saya tak shopping pakaian, kasut dam hbeg.
Sekali sekala ada orang hulur tudung,hulur baju tu kira sgt2 suka dah.
(Tq bagi yg sentiasa ingat saya dan ada saja tanda ingatan buat saya)
Kalau beli sendiri pun saya beli tanpa tgok jenama pun, asal berkenan.
Saya orang biasa2 ni selesa macam ni, orang lain yg have have saya tak tau.
Masing2 cara la kan, ikut kemampuan dan keutamaan masing2.
Kita yg poket nipis ni macam ni lah...
Sedar diri tak per.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...