Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, December 9, 2020

Saya dan selera saya.

 Cerita pasal makan lagi.

Saya pantang orang cerita pasal makanan.

Mesti nak cuba.

Tambah2 kalau lebih dari sorang yg duk canang.

Well well well.

Pasal karipap jer pun.

Saya ni memang hard core peminat pastry dan yg sewaktu dengan nya.

Sebut karipap memang cair lah saya.

Saya buru ke hujung dunia sampai dapat yg dikatakan sedap tuh.

Selama ni banyak dah yang menepati citarasa saya, alhamdullilah.

Masak sendiri pun kadang2 tak jadi sesedap yg orang duk cakap sedap tu.

Setakat ni adalah senarai yg saya dah boleh bagi markah penuh.

Berbagai jenis karipap.

( kentang, daging, sardin, karipap gaint, karipap pusing, karipap banjir, karipap bakar)

Ni kelmarin ada lah sorang kawan tu sebut pasal karipap sedap ni

Jom la, kita buru nak?

Kena cari dan 'cuba try test' macam mana rasa.

Hari ni nak cari, kalau jumpa karipap ni saya akan share outcome nya macam mana.

Betul ke sedap...

Tunggu ok.


By the way, karipap mak mertua saya sedap tau.

Arwah anak mak mertua saya cakap 'Best in the world.'

Memang best pun.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...