Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, May 18, 2021

Takde kerja cari kerja

Alkisah tersebutlah sebuah kabinet panjang yg usia nya sebaya anak sulung saya.
Masih dalam keadaan baik.
Saya heret dan jadikan kabinet tu pemisah ruang dapur basah dan kering.
         Belakang kabinet tu plywood tidak bercat.
Hodoh.
Saya nak sangkut senjata memasak saya di situ tapi sangat menyakitkan mata.
Maka......
Saya conteng saja apa yang terlintas dlm kepala waktu itu.
Kebetulan kepala saya kosong dan tidak ada idea apa yg nak dilukis.
Akhirnya itu yg terhasil. Padang rumput berbunga menjadi latarbelakang dapur basah saya. Tu percubaan menggantung senjata masak saiz kecil.

Cantik? Tak jugak. Pelik? Sangat pelik. Hentam saja lah janji saya suka. Dapur adalah syurga dunia saya .Suka hati saya lah asal saya bahagia.

Bahagia itu mudah kan?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...