Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, January 22, 2014

Dah 5 series....

Dulu, arwah ayah pernah cari specs dia merata tempat sedangkan specs tu ada di pakai pun.
Kami gelak lah, tapi ayah kata" wait n see, one day you all will be in my shoes."
Nenek pun macam tu jugak, kalau nak panggil nama saya, habis nama adik beradik saya yg lain dipanggil juga...memang lawak habis.
Itulah tanda2 penuaan sebenarnya.
Kedut dan uban boleh saja di sembunyikan dgn rawatan itu ini.
Usia boleh di sorok.
Tapi tua datang juga.
Sekarang saya dah ada tanda2 tua.
Memang tau dan menerima tua dgn lapang dada.
Acap kali saya bersua dgn orang yg saya kenal, tapi lupa nama.
Kadang2 bila di perkenalkan baru kenal, ingat2 lupa.
Walau anak2 saudara masih saya ingat dgn jelas siapa nama apa,
Sekali sekala silap juga.
Cucu sedara memang nak sebut nama semua sah tak ingat.
Anak murid pun saya ingat setengah2 nama saja.
YAng paling top dan yg paling byk menduga kesabaran lh yg selalu di ingat.
Pelupa atau nyanyuk?
Dah padan dgn usia.
Biarlh tua itu sejajar dgn penampilan dan gaya.
Jgn badan tua tapi hati muda.
Kena ingat,
tua tua ni siapa kah yg sentiasa tak lupa menyeru nama kita.?
Siapa lagi, tanah kubur lh.
Mari.....Mari......Mari........

KES TUA LAH SAYA TAK PASAL2 BAWA BENDA NI DLM HBAG DAN SIAP BAWA KE SEKOLAH LAGI.

2 comments:

shaliza said...

huhu..tak tengok tv lah orang kat rumah:-)

Chik Att said...

kah kah kah ..... kak buat lawak ... hehehehe sakit perut kita tauuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...