Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, January 16, 2014

Maaf, saya tak mampu maafkan awak.

Dendam.
Akan pulih kah jika berbalas?
Tak juga...
Sakit hati tetap serupa.
Dendam hanya terubat bila kita memaafkan.
Tau tapi senang kah untuk memaafkan?
Lebih susah ialah nak melupakan.
Dendam adalah
Api dalam sekam.
Membara terbakar dari dalam.
Bila berdendam,
Kita hanya nak lihat dia tersungkur sebagaimana dia pernah buat kita rebah.
Kita nak dia rasa setiap pedih luka yg pernah dia hidangkan buat kita,
Kita nak sukat air mata dia biar sama paras dgn tangisan kita
Zalim ke kalau itu yg kita nak?
Zalim pun zalim lah tapi itu realiti dendam.
Dendam lahir dari rasa tidak adil.
Untuk adil, perlu bayaran setimpal.
Biar sama rasa sedap ke tidak pecahnya hati.
Dendam makin membara bila kita lihat dia tak apa apa.
Dia tidak sedikitpun terjejas walau pun kita hampir musnah
Dia lupa tapi kita sentiasa ingat.
Hati hati....
Tunggu masa dan ketika....
Kita tengok saja nanti

Di saat ini pun saya masih lagi berdoa semoga Tuhan lembutkan hati saya dan saya boleh menjinakkan dendam sehingga saya tak perlu buat perkara2 yg saya tidak mau buat ...




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...