Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, January 13, 2020

Bila tengok langit tinggi....

Kenapa....
Yang kita nak tu tak dapat2.....
Yang kita tak nak tu laju jer dtg ke riba.

Kita hanya merancang dan Tuhan menentukan.
Perancangan Tuhan adalah yg terbaik buat kita.
Ada nikmat tersembunyi dari setiap dugaan yg Dia kirimkan kepada kita.

Marin saya duk tengok Utube Dato Alif syukri.
Alahai indahnya kehidupan dia..
Semua nak dia dapat..
Semua.
Dia handsome, penampilan menarik.
Isteri cantik, warak dan sopan.
Anak2 tak ada cacat cela.
Kaya raya jutawan.
Nak apa boleh beli.
Sihat walafiat..
Pembantu kiri kanan..
Semua orang yg urus..
Bahagia sebahagia bahagia nya.
Syurga dunia milik dia.
Apa lagi yg dia nak?
Nak doa pinta apa lagi?
Agaknya semua doa dia dimakbulkan.

 Bila tgok dia dan cermin diri ini...
Jeles gak laaa...
Rasa nak meraung nak berguling guling...
Beza seperti langit dgn bumi.
Huhuhuhuuuuu...!

Ni adalah yg akan kata,
Hani, belajar redha dan sabar.
Jangan banding dgn org lain, nikmat dan dugaan tak sama.
Wei awak....
Dah redha lah ni
Dah sabar...
Masih redha dan sabar ni..
Cuma ...
Oleh kerana saya ni manusia biasa yg lemah dan byk dosa,
sekali sekala tergelincir juga.
Bila tergelincir tu saya cepat2 cuba bangun dan berjalan di laluan yg betul semula.
Jangan kutuk saya sebelum awak cuba pakai kasut saya dan jalani kehidupan saya.
Nak cuba pakai kasut buruk tanpa jenama saya tak?
Toksah laaa......
Suruh orang lain sabar dan redha itu jauh lebih senang.
Hakikatnya sebanyak mana kita dah sabar dan redha tak siapa tau dan perlu tau.
Hanya Tuhan yg mengerti.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...